Siłownie na powietrzu w Radomiu

W ostatnim czasie coraz większą popularnością nie tylko w polskiej, ale również w światowej przestrzeni , cieszą się tzw. siłownie na świeżym powietrzu. Można zauważyć, że np. w malowniczym i pięknym mieście, jakim niewątpliwie jest Radom - są one obecne niemal na każdym nowo powstałym osiedlu, w parkach, przy szkołach, a nawet na obszarze instytucji publicznych. Cieszy również fakt, że coraz częściej decydujemy się na skorzystanie z tego rodzaju aktywności i zaczynamy doceniać jej formę oraz płynące korzyści. Niegdyś wydawało nam się bowiem, że korzystanie z publicznej siłowni na powietrzu, gdzie każdy może nas obserwować jest dość krępujące i pomimo tego, że chcieliśmy z niej skorzystać – odwodziło nas od tego uczucie wstydu. Obecnie jednak, przestajemy wstydzić się otoczenia, jesteśmy świadomi swojego ciała i oczekiwań jakie względem niego posiadamy – wobec tego wychodzimy naprzeciw publicznym wyzwaniom i działamy.

Korzystanie z siłowni na powietrzu jest o tyle korzystne, że mamy możliwość skorzystania ze sprzętów oraz maszyn, w które wyposażone są siłownie w pomieszczeniach, a dodatkowo – możemy uczynić to za darmo, bez ponoszenia dużych kosztów. Co więcej – udowodniono, że aktywność fizyczna na świeżym powietrzu znacznie lepiej dotlenia nasz mózg, komórki oraz mięśnie, a co za tym idzie – jest bardziej efektywna oraz komfortowa.

Aktywność a suplementacja

Każdy wysiłek fizyczny niezależnie od jego formy, czy też intensywności powinien być wspierany przez suplementy diety. Nie jest to kwestia chęci lub jej braku, albowiem organizm nie będzie w stanie funkcjonować poprawnie przy jakiejkolwiek aktywności fizycznej, w momencie kiedy nie zastosujemy odpowiedniej suplementacji. Dlaczego tak się dzieje? W sytuacji, gdy jesteśmy aktywni, nasz organizm traci energię, elektrolity, witaminy i minerały, powstają niedobory, wymaga on regeneracji, mięśnie potrzebują odbudowy, grożą nam kontuzje, urazy, upośledzenia kostno-stawowe – to wszystko leży w gestii suplementów diety. Tylko one są w stanie poradzić sobie z tymi problemami. Jeśli chcemy być zdrowi, pełni wigoru i chęci do dalszego działania – regularna i dobra jakościowo suplementacja, to podstawa! Powinniśmy postawić na suplementy zawierające witaminy i minerały, a także na odżywki węglowodanowo-białkowe, w zależności od potrzeb możemy również wybrać suplementy na masę lub redukcję, a także te, które będą odpowiadały na układ hormonalny, czy kondycję mózgu. Warto skonsultować się w tej sprawie z dietetykiem lub trenerem, którzy w sposób kompleksowy i bezpieczny polecą suplementy dostosowane do naszych indywidualnych preferencji, potrzeb i oczekiwań.

Aktywność a dieta

Dieta to konkretny sposób żywienia, korzystanie z siłowni na powietrzu w sposób amatorski, niezobowiązujący, wcale nie zwalnia nas od prowadzenia zdrowego stylu życia – wbrew przeciwnie. Dieta i suplementacja, to dwa nieodłączne elementy zdrowej, pięknej, idealnie odżywionej i smukłej sylwetki, a także skóry pozbawionej niedoskonałości. Powinniśmy jeść regularnie i różnorodnie, w proporcjach: 5 posiłków, co 3-3.5 godziny. Nie możemy zapominać o formie posiłków, to znaczy, że unikamy produktów wysoko przetworzonych, smażonych na głębokim oleju, dań typu fast-food, białego cukru, tłuszczy nasyconych, gazowanych napojów, słodzonych soków i nektarów. W zamian – przygotowujemy posiłki bogate w warzywa, owoce, pełnoziarniste kasze, makarony, tłuszcze nienasycone (awokado, pestki, orzechy, olej kokosowy, masło kokosowe, olej słonecznikowy etc.), duszone lub gotowane mięso drobiowe, pełnoziarniste pieczywo, chude sery, jaja. Warto dodać, że obecnie mamy dostęp do wielu blogów, na których zamieszczane są fit zamienniki niezdrowych i wysokokalorycznych dań, czy deserów, przez co nie musimy odmawiać sobie wszystkiego, a wręcz przeciwnie – może być smacznie i zdrowo. Pamiętajmy również o piciu minimum 2 litrów wody mineralnej każdego dnia, albowiem nasz organizm w aż 70% składa się z płynów, skóra, mięśnie oraz tkanki potrzebują odpowiedniego nawodnienia.

Siłownia na powietrzu – jakie korzyści z tego płyną?

Otóż, wbrew pozorom – korzyści wynikających ze zbudowania siłowni na świeżym powietrzu jest bardzo wiele. Po pierwsze, bardzo często brakuje nam odpowiedniej motywacji, bodźca, który skłoniłby nas do podjęcia próby skorzystania z tego typu aktywności. Siłownie na powietrzu mogą być formą spotkania z przyjaciółmi, wspólnego spędzania wolnego czasu – mogą tworzyć ukryty powód do zmiany stylu życia i możliwości ku temu. Ponadto tego rodzaju siłownie są ogólnodostępne, znajdują się w bardzo wielu lokalizacjach i są darmowe, co również mogło niegdyś powodować, że nie zdecydowaliśmy się wcześniej na zmianę stylu życia. Pokonywanie barier staje się obecnie bardzo popularne, nawet u osób w podeszłym wieku. Promocja aktywnego, a przede wszystkim zdrowego stylu życia zawsze przynosi odpowiednie rezultaty.